.

در اكثر مقالات،مجلات و فیلمها گفته میشود كه زن و مرد برای شاد بودن به زیستن در كنار یكدیـگـر نـیـاز دارنـد امـا گاهی اوقات افراد به دلایلی توانایی ازدواج را نداشته و به ناچار به زندگی مجردی می پردازند. خبر خوب برای چنین اشخاصی این است كه همانطور كه ازدواج دارای محاسن و فوایدی بسیاری است، مجردبودن هم برای خود مزایایی دارد كه بیان آنها خالی از لطف نمی باشد.

زندگی مجردی لبریز از آزادیهایی است كه تصورش ممكـن است مشكل بنظر برسد. در این بخش به 10 دلیل اصلی برای مجرد بودن اشاره می كنیم.

شماره 10

مجبور نیستید بداخلاقیها، نق زدنها و سرزنشها را تحمل كنید آیا بخاطر می آورید چند هزار نفر را دیده اید كه به خـاطر دلایل غیر قابل فهم و رفتارهای تحمل ناپذیر همسرشان سر به كوه و بیابان زده اند. از اینكـه قـربـانـی خلق و خوی غیر قابل فهم كسی نیستید و از آرامشی كه حاصل عدم وجود نق زدنها است، لذت ببرید.

شماره 9

می توانید بدون نگرانی وزن خود را افزایش دهید همانطور كه می توانید زمان بیشتری را در باشگاه ورزشی خود سپری كنید، همچنـین قادر خواهید بود اندكی مسائل جسمانی را راحت تر گرفته و زیاد در قیـد و بـند ظاهرتان نباشید. تا زمانی كه نخواهید به یك میهمانی مجلل بروید، دیگر نیازی نخواهیـد داشـت كـه هـر روز خـودتـان را شـبـیه آلن دلون یا جنیفر لوپز دربیاورید. راحت باشید و به سراق آن تـیـشرت و پـیـراهن نـخ نما و مورد علاقه خود رفته و آنرا بپوشید. از ایـنـكه می توانید گه گاهی ژولیده و نا مرتب باشید لذت ببرید. فقط زیاده روی نكنید تا زمـانی كـه تصمیم به ازدواج گرفتید مجبور به كاهش یكباره وزن اضافه خود نگردید.


شماره 8

می توانید استقلال و آزادی خود را مورد تقدیر قرار دهید میتوانید از وقت آزاد خود برای لذت بردن از تنهایی و خود سازی استفاده نمایید. مـجـرد بـودن شـما را مـجـبور بـه انجام كارهایی مانند آشپزی، شستن لباسها و مـرتـب كـردن تخت خواب میكند. مهارت یافتن در انجام كارهای مختلف باعث تكامل و پخـتـگی شـما شده و هنگامی كه تصمیم به وارد شدن به بازار مكاره عاشقی میگیرید، برگ برنده ای در دستان شما محسوب خواهد شد.


شماره 7
می توانید دارایی های خود را كنترل نمایید اگر ازدواج كرده باشید می دانید كه دیـر یا زود مـقـدار قـابـل تـوجـی از بودجه شما صرف هزینه های نگهداری از همسرتان می گردد. دوران تجرد یك آزادی كامل مالی را بدنبال داشته، و هرگز نگران پرداختن پول رستوران یا خریدن هدایا نخواهید بود.

با این حال توجه داشته باشید كه این به معنای پس انداز كـردن پـول تـلـقی نمی گردد. خلاف این موضوع نیز می تواند صادق باشد. چون ممكن است حتی شما پول بیشتری را صرف خریدن لباس، وسایل تجملی و دیگر مسائل نمایید. اما حداقل صـاحـب و اربـاب ریال به ریالی هستید كه پرداخت می كنید.



شماره 6

برای انجام فعالیتها از وقت بیشتری برخوردارید وقتی مجرد هسـتید، دلـیـلی بـرای یك گـوشـه نشستن و هیچ كاری انجام ندادن وجود نخواهد داشت. دوست دارید بدن سازی بروید؟ سازی بـنـوازید؟ در مـورد تماشای فیلم "مرگ سخت" برای یازدهمین بار چطور؟ چه كسی جلوی شما را می گیرید؟

حتی میتوانید بجای وقت گذاشتن بـرای نامـزد خود، بـا دوستانتان اوقات بسیار خوشی را در كوهستان بگذرانید.


شماره 5

مجبور نیستید عادات شخص دیگری را تحمل كنید عادت كردید وقتی او از ماشین خودتراش شما برای زدن موهای پایش اسـتفاده میكند، با فروتنی هر چه تمام تر چشم پوشی كـنـیـد. روشـن كـردن شـمع هـای معطر در همه اتاقها دیگر قابل تحمل نیست. میتوانید با آرامش كامل بدون اینكه مجبور به تحمل خرخر كردن او باشید بخوابید و دیگر كسی نیست كه بدون اینكه ككش بگزد هـمه پـتـو را روی خودش انداختـه و شمـا را از آن مـحروم نـماید. بـجز خود شما هیچ فر دیگری وجود ندارد كه بخواهید به دلش راه بیایید. به بردباری و شكـیـبـایی خود استراحـتـی سزاوار هـدیـه نموده و در آرامش و راحتی زندگی كنید.



شماره 4

می توانید هر كاری را در هر موقعی كه بخواهید انجام دهید مجرد بودن شما را از انجام كارهای یكنواخت و حلقه محاصره عادات روزانه خارج میكند. زمـانی كـه تـوانش را دارید، شهامت بخرج دهید. بـا دوسـتـان خـود بـه مـاهـی گـیـری و سفرهای هیجان انگیز بروید. همه این كارها را بدون اینكه مجبور به جواب پس دادن بـه فرد دیگری باشید، می توانید انجام دهید. این نهایت و اوج آزادی است.



شماره 3

می توانید توجه خود را معطوف شغلتان گردانید زندگی همانند یك بازی تردستی می ماند كه شما مجبورید همه عوامل و عـناصـر را در هوا نگه داشته در حین اینكه به هر كدام از آنها بطور یكسان توجه میكنید. اما اگر یـكی از این عناصر سقوط كرد و افتاد باید توان خود را معطوف بقیه نمایید. در زمان تجرد زمان زیادی برای اختصاص دادن به كار و حرفه خود خواهید داشت. میـتوانـید از این زمان برای ارتقای سطح شغلی و پیشرفت بیشتر استفاده نمایید. و لازم نـیـست نـگـران قـربـانـی كردن زندگی عشقیتان باشید، چرا كه مجرد و نیرومند هستید.



شماره 2

می توانید ارباب خودتان باشید روابــط عاشـقانـه مـتـرادف بـا مـصـالـحه و سازش است. در نهایت برای برقراری آرامش و مساوات مجبور به فدا نـمودن چیزهایی كـه دوسـت داریـد خـواهیـد شـد - یـك مـسابقه فوتبال و یا پنیر اضـافی روی پـیـتـزایـتـان. از اوقـات تـجرد برای لذت بردن بیشتر از زندگی استفاده نمایید. در برخی معیارهای كوچك، خودپسندی برای نفس مفید است.

همچنین ارباب خـود بودن بمعنای این است كه مجبور به پاسخ دادن به كسی نخواهید بود. اینـكه بـه خـاطر همه مسائل و اتفاقات نیاز به جواب دادن و استنطاق شدن داشته باشید.



شماره 1

می توانید فرصتی برای پیدا كردن همسر ایده آل خود بدست آورید در ایام تجرد میـتـوانید سعی و تلاش خود را برای یافتن محبوب و معشوق حقیقی خود بكار ببندید. به عبارت دیگر با این كار از ازدواجهای عجولانه و نابخردانـه كـه مـمكن است یك عمر شما را به دردسـر انـداخـتـه و مـشـكـلات غیـر قابل جبرانی ایجاد كند، خودداری خواهید نمود.

مـتاسفانه برخی از افراد به دلایل نادرست زیر ممـكن اسـت نـسـنـجیده و بـدون در نـظر گرفتن فاكتورهای اصلی، اقدام به ازدواج نمایند:

رسیدن به سنی بخصوص ازدواج كردن همه دوستان دیگر ترس بخاطر از دست دادن نفر فعلی عدم موفقیت آنچنانی در روابط پیشین و اینكه نفر فعلی اولین شخصی است كه علاقه نشان می دهد
با وقت گذاشتن و بررسی بیشتر در مورد عوامل و فاكتورهای ازدواج موفق می توانید از دوران تـجرد بـه عنـوان تـجـربه ای ارزشـمند برای شروع یك زندگی موفق و طولانی بهره ببرید.


روی درخشان تنهایی هر چیزی دو رو دارد؛ خوب و بد. فقط كافی است بیاموزید كه چگونه می توان آن جـنـبـه خوب را تشخیص داده و شناسایی نمود. اجتماع اهمیت زیادی برای یافتن همسر قائـل است، چیزی كه هورمونهایتان شما را سریعا وادار به آن كار می كنند. دفعـه بـعـدی كــه احـسـاس نـمـودیـد كـه نـیـاز بـه همسر دارید، اما به دلایلی امكان ازدواج در شـما وجود نداشت، این 10 دلیل را مرور كرده و از مجرد بودن خود لذت ببرید.
 



نویسنده : soheil
بیست تمپ

اجـازه بـدهیـد كمـی در مورد جزئیات روز عروسی و فضایآن که بسیاری خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد صحبت کـنــیم. چطور می توانید یاد بگیرید که با مردی که دوست داریـد زنــدگی کنید بدون اینکه خودتان را از دست بدهید. این مسئله دو جنبه دارد.


بعـضی خـانـم ها، به خصوص آنهایی که شاغل هستند و کمی دیر ازدواج کـرده اند، ارزش فـردی خود را درک کرده و میدانند کـه کیسـتند. هویت آنها برایشان مشخص است. بـه انـدازه کـافی وقـت داشـتــه اند که در مورد توانایی ها،
ضعف ها و نقششان در جامعه بررسی کنـند. ازدواج برای این خانم ها، ممکن است فقط قسمتی از زندگیشان باشد. زندگی کردن با فردی دیگر ممکن است کمی برایشان سخت باشد. عشق به همسر مسئله ای است که باید در مورد آن آموزش ببینند.

برای سایر خانم ها این مسئله حداقل در ظاهر متفاوت است. همسر (یا مادر) شدن برای آنها رویایی است که از زمان کودکی در ذهن می پرورانده اند. به خانم ها همیشه آموزش داده می شود که باید خود را در راه عشقمان قربانی کنیم و سایرین را همیشه مقدم بر خود بدانیم.

خطری که در این طرز تفکر پنهان است این است که ممکن است آن زن با این کار خود را به دست فراموشی بسپارد. خود را تسلیم رویاهایش کرده تا بتواند تمایلات همسرش را کاملاً برآورده کند. او با این کار قسمتی از خود را از دست می دهد و بعدها خواهد فهمید که چه چیز ارزشمندی را از دست داده است. کاری که باید انجام دهد این است که هیچگاه تمام خود را وارد ازدواج نکند.

چگونه خانم ها می توانند از این دو خطر دوری کنند؟ کلید اصلی این است که گفته های خداوند را در مورد هویت و شخصیت زن قبول کنیم. خداوند می فرماید که هویت و شخصیت زنان نه در کار و نه در ازدواجشان است زیرا هر دو آنها مسئله ای ظاهری هستند و ممکن است تغییر کنند. مردم هر روز شغلشان را عوض می کنند و حتی یک ازدواج هم ممکن است با مرگ، بیماری یا حوادث غم انگیز دیگر از بین برود. اگر می خواهید فقط دو فرد مختلف نباشید که زیر یک سقف با هم زندگی می کنند و فقط از نظر فیزیکی در مکانی مشابه نباشید بدون اینکه واقعاً زندگی خودتان را با هم قسمت کنید، نیاز به هویتی دارید که سطحی و ظاهری نباشد.

شما قلباً زنی هستید که خداوند دوست می دارد. او به شما منزلت داده است. برایتان هدفی دارد و قسمتی از این هدف در نقش شما به عنوان همسر و مادر خلاصه می شود. قسمت دیگری از آن ممکن است در نقش اجتماعی شما به عنوان یک پرستار، معلم، مدیر یا سایر شغل ها باشد. اما به یاد داشته باشید که همه اینها بخشی از زندگی شماست نه همه آن. اگر نمی خواهید خود را از دست بدهید، باید بفهمید که چه کسی هستید و به چه کسی تعلق دارید.

كلمات خداوند به زنان را بخوانید و از او بخواهید که میزان عشقش را به شما نشان دهد. از او بخواهید که بگوید شما را چطور می بیند. او می تواند بیشترین کمک را به شما بکند تا بتوانید آرزوها، امیال و رویاهایتان را با همسرتان شریک شوید. او بهترین را برای هر دوی شما می خواهد!
 



نویسنده : soheil
بیست تمپ

عاشق کـسی شــده اید و احسـاس می کـنـیـد کـه میخواهید باقی زندگی خود را کنار او بگذرانید.

همـیــن طور که دست های همدیگر را در دسـت داریـد، در مـورد فرزندانی که در آینده خواهید داشت، شغل هایتان و حـتی در مورد خانه ایده آلتان صحبت خواهید کرد. هر چند کـه صحبـت کردن در مورد این مسائل نیز مـهـم اسـت، امانـبــاید یک مسئله را فراموش کنید که امروزه پول مهمترین مسئله در بر هم خوردن ازدواج ها است.

رکـن اصـلـی در هر ازدواج موفق، توانایی افراد در استفاده صـــحیح از پول است. این ممکن است کار دشواری باشد. یـک لـحـظـه بـه ایـن مسـئـله فـکـر کـنـیـــد. هر دو نفری که مـی خـــواهند با هم باشند، صد در صد عقاید متفاوتی در مورد پول دارند. یکی ممکن است به پول فقط مثل وسیله ای برای خرید مایحتاج نگاه کند. در حالی که برای دیگری پول وسیله ای برای کسب قدرت و مقام است. اما همچنان افراد بدون داشتن عقیده مشخصی در مورد پول زندگی را می گذرانند. و این زیاد جالب نیست. افکار ما در مورد پول بر اساس تاثیراتی که بر زندگی ما می گذارد شکل می گیرد. دیدگاه ما به تجربه های کودکی ما در رابطه با پول بر می گردد. همه ما تصمیمات مالیمان را بر اساس چهار چوبی که به نظرمان معقول است می گیریم.

چرا این مسئله برای نامزد های جوان اینقدر مهم است؟ زیرا در طول مراحل یک ازدواج تمام انتخاب ها تحت تاثیر دورنمای هر فرد در مورد پول است. تمام مخالفت ها و نا سازگاری هایی که به نظر می رسد که در مورد مسئله ای خاص باشد، در حقیقت در مورد نگرشی است که افراد به پول دارند. حتی اگر آن مشکل هم شناخته شود، باز حل کردن و برطرف کردن این مسئله بسیار دشوار است. چند راهکار عملی برای تازه عروس و داماد ها را می خواهیم بررسی کنیم تا افراد بتوانند توسط آنها زیر بنای محکمی برای مسائل مالی و اقتصادیشان در زندگی پایه ریزی کنند.

1- ببینید فرد مقابلتان در مورد پول چه نظری دارد: نیازی نیست که سوالاتی مثل سوالات ورودی دانشگاه هاروارد تهیه کنید، فقط از همسرتان بپرسید که پول چه نقشی در دوران کودکی او داشته است. آیا پولدار بوده یا فقیر؟ فقط سعی کنید که بفهمید پول چه نقشی را در خانواده وی بازی کرده است.

2- در مورد عقاید فعلیتان در مورد پول صحبت کنید: آیا از بی پولی یا داشتن پول زیاد وحشت دارید؟ آیا پول مسئله ای است که دوست ندارید در موردش بحث کنید؟ ممکن است شما ساعت های متمادی در مورد پول فکر کنید و یا اینکه هیچوقت اصلاً در مورد آن فکر نکنید. احساساتتان را با یکدیگر در میان بگذارید.

3- بگویید یک خرید بزرگ از نظر شما چیست: برای بعضی افراد یا بعضی بودجه های مالی یک خرید بدون برنامه ریزی 10 هزار تومانی به نظر معامله ی بزرگی می آید ولی بعضی دیگر حتی خرج کردن بیست دسته دو هزار تومانی هم برایشان ناچیز است. آیا درست است که قبل از هر خرید با همسرتان همفکری کنید؟ تمام این اطلاعات ممکن است بعدها در ازدواج به دردتان بخورد. وقتی همسرتان با خریدی غیر منتظره به خانه می آید یا با کمی بالا رفتن قبض تلفن از خود واکنش شدید نشان می دهد، شما می توانید مسئله ی اصلی را راحت تر درک کنید. ممکن است برای او مشکل تلفن راه دور شما به مادرتان نباشد، بلکه شاید ترسش از این باشد که دیگر پولی برای پرداخت اجاره خانه باقی نماند.

4- در مورد حساب بانکیتان با یکدیگر صحبت کنید: آیا شما حساب مشترک بانکی باز خواهید کرد و یا می خواهید همچنان پول هایتان را در حسابی جداگانه نگه دارید؟ این ممکن است مسئله ای بسیار حساس برای خیلی از زوج ها باشد. برای بعضی از آن ها حساب های پس انداز مشترک می تواند راهی برای نشان دادن تعهد آن ها به ازدواجشان باشد. برای بعضی دیگر حساب بانکی که به تنهایی آن را کنترل کنند، نشانه ای از بر خود ارزش گذاشتن است که آن ها از آن چشم نخواهند پوشید.

5- در نظر بگیرید که قرض ها چگونه بر دارایی شما تاثیر می گذارند: یکی یا هر دو نفر ممکن است قروضی بالا بیاورند. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تا قبل از اینکه ازدواج کنید از پس این هزینه ها بر بیایید. فکر خوبی خواهد بود اگر وکیلی برنامه های شما را بازبینی کند.


6- تصمیم بگیرید که کدام یک از شما مسئولیت پرداخت قبض ها و تنظیم دفترچه هزینه ها را بر عهده خواهد گرفت: احتمالاً شما از زیر این مسئولیت شانه خالی خواهید کرد. با اینکار هر دو نفر اطلاعاتشان در مورد دارایی خانواده بالاتر خواهد رفت. همچنین هم به زن و هم به مرد خانه توصیه می کنیم که ماهی یکبار بنشینید و تمام دخل و خرجتان را با هم مرور کنید. در بسیاری از موارد با اینکار می توانید مشکلات را به سادگی حل کنید قبل از اینکه آنقدر بزرگ شوند که دیگر قابل حل نباشند.

7- ببینید که آیا می خواهید در وصیت نامه یا حساب پس انداز بازنشستگیتان تغییری بدهید: نقشه های شما برای ارث و میراث در دوران مجردی بعد از ازدواج اصلاً به کارتاننمی آید. باید تصمیمات جدیدی بگیرید. این مسئله به خصوص در مورد خانواده های مرکب بسیار مهم است. در تصمیماتی که برای ارث و میراث و سرپرستی گرفته می شود باید بسیار دقت کنید. اگر بدون وصیت نامه بمیرید، دولت در مورد دارایی و فرزندانتان تصمیم خواهد گرفت. و احتمالاً تصمیماتشان با شما بسیار متفاوت خواهد بود. به سادگی وصیت نامه تان را تغییر ندهید. فردی که طلاق گرفته و دوباره ازدواج کرده است با خطری بزرگ مواجه است. اگر در ازدواج قبل با توافق جدا شده باشد، وصیت نامه ای که در طی ازدواج سابقش نوشته است، می تواند تمام دارایی هایش را به سادگی ار آن همسر سابقش کند. و این می تواند برای همسر جدید شوک بزرگی باشد.

همه زوج ها در ماه های قبل از ازدواج سرشان بسیار شلوغ خواهد بود. حتی اگر نخواهند مراسم عروسی بزرگی ترتیب دهند، باز چیزهای زیادی هست که وقتشان را بگیرد. اما هرگز فراموش نکنید که وقت کمی را هم در مورد موضوع کاملاً غیر احساسی پول صحبت کنید. بعد از همه این حرف ها، باید بگویم که پول مسئله ای بسیار مهم است تا بتوانید سوگند "تا زمان مرگ از هم جدا نمی شویم" را جامه عمل بپوشید
 



نویسنده : soheil
بیست تمپ

بـرخی اوقات افراد گوناگون به دلایل عجیب و غریبی ازدواج میكنند. گاهی نـیز دلایل خوب و موجهی برای انتخاب فرد بخصوصی در سر دارند. آیا شما تحت فشار هسـتـیـد كـه هرچه زودتر ازدواج كنید؟ آیا در این مرحله از رابطه تان بایدازدواج كنید؟ بهتر است كه خوتان را ارزان نفروشید. به این دلایل بد برای ازدواج نگاهی بیاندازید:

1- ازدواج كردن فقط برای پول
فــرض میكنیم فردی كه شما شیفته و عاشقش شده اید شـخـص ثـروتـمـندی بـاشـد كـه خـوش بـه سعادتان. البته عـاقـلانـه هم نیست كه با فردی كه كاملا بی پول اسـت وهـیچ قــصدی هم ندارد كه در آیـنـده در تامین هزینه های زندگی سهمی داشته باشد، ازدواج كرد. مـگر آن كـه حـاضـر باشید 18 ساعت از روز را با كمال رضایت كار كنید تا قادر باشـید مخارج سنگین زندگی را تـامین كنید. اما ازدواج كردن با فردی تنها به خاطر پول، صـرفـنـظـر از احـسـاس شـمـا نسبت به آن فرد، تقریبا همواره اشتباه میباشد.

2- ازدواج اجباری
50 سـال پـیـش شـمـا چـاره ای جـز ازدواج در ایـن شـرایط نـداشـتـید ( با فردی كه رابطه جنسی داشته اید و منجر به بارداری شما گردیده) اما امروزه خیر. مگر آنكه حـقــیقتا به فرد مورد نظر علاقمند باشید و حاظر باشید تا 40 سال با وی زیر یك سقف زندگی كنید. تحت فشار تصمیمی نگیرید كه یك عمر پشیمانی و اندوه برایتان به بار بیاورد. اگــر مردد و دو دل می بـاشید صبر كنید تا كودك بدنیا بیاید سپس یك تصمیم عاقلانه و هوشیارانه اتخاذ كنید.

3- ازدواچ به خاطر ترك و فرار از خانه والدین
وقـتـی وضـعیت در خانه شوم و اندوه بار باشد، ازدواج یك راه گریز محسوب می شـود. و تعجبی ندارد كه بسیاری از افراد این راه گریز را انتخاب میكـنـند. اما معمولا این مسیری است كه شما را از چاله در آورده و درون چاه مـی انـدازد. دوام آوردن در خـانه پـدر و مادر یكی دو سال طولانیتر، كمتر رنج آورتر میباشد تا آنكه با نخستین پیشنـهاد ازدواجی كه از سوی فردی به شما داده شد ،آن را پذیرفته و تن به ازدواج دهید زیرا آن وقـت مـمـكـن است آن فرد تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شما گردد.

4- والدین شما به آن فرد علاقه دارند
البـتـه جـای تـعــجب دارد كه والـدین شـمــا واقعا همسر آینده شما را دوست بدارند! اما دوست داشتن ایـن فـرد از سـوی آنها دلـیل كافی برای مد نظر قرار دادن ازدواج با آن فرد نمی بـاشد. سالهای آینده زمانی كه آنها درگذشتـند و از میان شما رفتند شما كماكان باید اسیر فرد رویاهای آنان باشید. فردی كه شاید مرد و یا زن رویاهای شما نباشد.

5- عادت به رابطه دراز مدت
هنگامی كـه دو فرد بـرای مـدتـی بــا یـكـدیگر ارتباط داشته و سـپـس تـصـمـیـم ازدواج با یكدیگر را می گیرند، اشكالی نـدارد. امـا چـه وقـت اجـبـار بـدلیل عـادت مـحـض خـطرناك میشـود؟ زمــانیكه دو فرد با یكدیگر ازدواج كرده اند و یـا از یكدیگر طلاق گرفته اند تصمیم بگیرند كه شانس خودشان را مجددا امتحان كنند. مـطمـئـن بـاشـیـد هـرگاه بار نخست كارساز نبوده باشد بار دوم نیز كارساز نخواهد بود.


6- خواهان فرزند بودن
بله. صاحب فرزند شدن قویترین نیروی محرك برای بسیاری از افراد برای ازدواج میباشد-اما آیا شما حاضرید كه فرزندان خود را در شرایط نه چندان ایده آل پرورش دهید؟ موضوع اینجاست كه زمانی كه فرزندان بزرگ میشوند و از كنار شما می روند شـما مجددا با آن فرد خواهید بود. هیچ فردی كامل نیست. امـا حـداقل پـدر و یـا مـادری بـرای فرزندان خود برگزینید كه بتواند برای آنان یك پدر و یا مادر خوبی بوده و همـچـنـین شـما به وی علاقه داشته و برایش احترام قائل باشید. درغـیر این صـورت گـزیـنه دیـگری را مدنظر قرار دهید مانند تك سرپرستی و یا كودكی را به فرزند خواندگی بپذیرید.

7- با فردی كه رابطه جنسی داشته اید ازدواج كنید
مواردی وجود دارد كه اینگونه ازدواجها ثمر بخش بوده اند. امـا معمولا این گـونـه ازدواجها زیـاد دوام نخـواهـد آورد و پـــایه ای برای یك رابطه دراز مدت نخواهد بود. مـوضـوع رابـطـه جنسی با ازدواج متفاوت می بـاشد. ایـن سناریو را در نظر بگیرید: فردی كه شخصی را می یابد كه حاظر است به همسر و یا نامزد خـود خیانت كند و خـود آن شخص نیز تردید نمیكند كه با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار كند، مسـلـما رابطه آنها رابطه مستحكمی نـخـواهد داشت. زیـرا فـردی كـه تـوسـط شـما بـه فـرد دیگری خیانت كرده، روزی نـیـز به خود شما خیانت خواهد كرد.

8- برای فرزند خود پدر و یا مادر میخواهید
اگر توانستید فرد مناسبی را بیابید كه به شما تبریك میـگوییم. اما اگر تردید دارید دست نـگـاه داریـد. این برای فرزند شما به مراتب سختتر و ناگوارتر است كـه یـك نـامـادری و یـا ناپدری بی رحم داشته باشد تا آنكه یك پدر و یا مادر تك اما دلسوز و مهربان.

9- فشار اجتماعی
تمام دوستان شما ازدواج كرده اند. اما شما هنوز مجرد هستید...امـا مطمئن باشید كه یكی دوتای آنها هم اكنون طلاق گرفته اند. پس خودتان باشید. هنگــامی كه خاله شما در مورد آنكه آیا تصمیم به ازدواج داری یا خیر از شما سوال می كند به وی اعتنا نكنیــد. بهتر است تنها باشید تا آنكه با شخصی ازدواج كنید كه سبب بـد بـخـتـی شـمـا گــردد. هیچگاه تنها بخاطر آنكه متاهل هستید معیارهای خود را پایین نیاورید.
 



نویسنده : soheil
بیست تمپ

پیشنهاد ازدواج دادن بی شك یكی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد كه تا به حال برداشته اید. شما خواهان آن هـستـید كه در آن لحظه همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر كه میخواهید پاسخ وی مثبتبـاشـد! ایـن نكـات را هــنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:

1- مطمئن گردید كه فرد مناسبی را برگزیده اید: واضح است نه! امــا حـقـیقت امر آن است كه ازدواج چیزی نیست كه بخواهید بـخاطـر انــگیــزه هــای آنــی وارد آن گردید. ممكن است شما دیوانه وار همدیگر را دوست داشته باشید اما اگر هــمسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعا زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنكه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد. اگر در مورد فردی كه میخواهید با وی ازدواج كنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.

2- مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید: پیـش از آنـكه پیـشنهاد ازدواج دهید درباره آن كه در زندگی بدنبال چه اهدافی میباشید، حتــی اهداف 50 سال آینده خود با یكدیگر صحبت كنید. هر چه بیشتر بــا یـكدیگر در مــورد آن چـه بــرای شـما حائز اهمیت میباشد گفتگو كنید بیشتر متوجه آن میگردید كه آیا با یكدیگر تفاهم و سازگــاری داریـد یــا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد كــه مخارج خود را تامین كنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیاندازید.

3- از پدر و مادر وی اجازه بگیریـد: شـما ابـتـدا باید بدانید كه آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر وی مشورت كرده و اجازه بخواهید، آنها را خوشنود میسازد یا خیر. ایـن نـكته شـایـد عـجیـب بـــنظر آید اما شما كه نمی خـواهید پـدر زن و مادر همسر آیـنـده خود را برنجانید؟ این عمل برای آنكه دلشان را بدست بیاورید بسیار موثر خواهد بود.

4- بطریقی پیشنهاد بدهید كه خوشایند وی باشد: به پیـشنهاد ازدواج هـمچون یك هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را بـطریقـی طـرح ریزی كنید كه باب میل و سلیقه وی بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا وی رومـانتـیـك اسـت و یـا اهـل تـفریح و شوخ طبعی؟ آیا میل دارد بطور محرمانه از وی خواستـگـاری كنـیـد و یا روی دیــوار درخـواست خود را بنوسید؟

5- در باره هدیه دادن به وی تصمیم بگیرید: بـرای دختـرهـا و زنـان هیچ چیز مبهوت كننده تر از یك هدیه غیر منتظره و غافلگیر كننده حلقه برلیان نمی بـاشد. امـا اگـر تـوان مالی شما اجازه این كار را به شما نمیدهد، برای یك حلقه مناسب بودجه شما كفایت میكند. اما حتما پیش از آنكه حلقه را خریداری كنید از نوع سلیـقه وی اطلاع یابـید. ایـن كار را میتوانید با سوال كردن از دوستان و یا خانواده وی و یـا مشـاهـده نوع جواهرآلاتی كه وی استفاده می كند انجام دهید. اما بسیاری از دختران تـمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان حضور داشته باشند. بهرحال باید به خواسته های وی احترام بگذارید.

6- مطمئن گردید پاسخ وی مثبت میباشد: هنگامیكه پیشنهاد ازدواج میدهید، بـاید مطمئن باشید كه پاسخ وی "بله" خواهد بود. شما میباست از قبـل در مــورد ازدواج بـه انــدازه كافی صحبت كرده و كــامـــلا از آن چه طرف مقابل از یك شریك زندگی بلند مدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است كه میخواهید پیشنهاد ازدواج شــما برای او سورپریز باشد اما نباید بی مقدمه دست به این كار بزنید.

7- افراد زیادی را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازید: شـما مـمكن اسـت وسوسه شوید كه قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. امـا عـاقلانه تر آن است كه این خبر را تنها با یكی دو تا ازدوستان و یا نزدیكان صمیـمــی خود در میان گذاشته و به آنها اطمینان داشته باشید كه رازدار و محرم اسرار شما میباشند.

8- پیشنهاد خود را از حفظ نكنید: صرفنـظر از آنـكه كـجـا و چــگـونــه پــیشنهاد ازدواج می دهــید، باید آن با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبـت بـه وی هـمــراه باشد. از قبل در مورد حرفهایی كه میخواهید به او بـزنــید یادداشت بردارید اما دقیقا آنها را از بر نكنید. در آن لحظه به وی بگویید كه چرا وی یـك فرد استـثـنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن میباشید كه باقی عمر خود را با وی سپری كنید. بـایـد جملات شما از دلتان برآید او میخواهد با یك مرد ازدواج كند و نه یك ربات!

9- مكان و زمان مناسب را بیابید: مكانی كـه پیـشـنهاد ازدواج مـی دهـید می تواند: رسـتوران، پارك، سینما و یا لب دریا باشد.اما بهتر است مكانی انتخاب گردد كــه بــرای هر دوی شما خاطره انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد. فـاكتور زمان نیز بسیار مهم می بـاشــد اگر وی شرایط سختی را سپری می كند، اگر خسته و یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود میباشد و یا آنكه از دست كسی عصبـانـی اسـت، زمان مناسبی برای این كار نمیباشد.

10- او را دستپاچه نكنید: شما ممكن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید و یا حداقل برای همسایگان مجاور خود! امـا مـراقب باشیـد اشـتـیاق بـی حد شما كار دستتان ندهد. اگر وی شخص درونگرا بوده و از آن كه مـركز تـوجـه دیـگـران واقع گردید بیزار میباشد، بهتر است این كار را بطور خصوصی با وی در میان بگذارید.

11- انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید: صـرفنـظر از هـمـه نقشه ها و طرح ریزی ها، امكان دارد امور دقیقا آن طوری كه شما و یا وی تصور میكردید پیـش نرود. خود را برای واكنشهای احتمالی آماده كنید.او مـمكن است دستپـاچـه شـده و یا هیجان زده گـردد و یـا آن كه كاملا آرام و بی تفاوت باقی بماند. وی ممكن است بگوید: "بله-خیـر" و یــا "شاید". شمـا مـمكن است تصور كنید وی را كاملا می شناسید امـا از پـیـش داوری و آنكه پاسخ وی چگونه خواهد بود پرهیز كنید چون ممكن است مایوس گردید.

12- اگر پاسخ وی منفی بود مایوس نشوید: هـمـواره احـتـمال آن كـه وی "نه"بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت كنید و علت عــدم آمـادگـی وی را جـویا گردید. وی ممكن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری نـیـاز داشتـه بـاشـد و یا آن كـه اصلا وی دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی بـه آن بـبـرید تا آنكه پس از ازدواج.

13- خیلی زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید: زمـان معـیـنـی برای پیشنـهاد ازدواج وجود ندارد اما بهتر است پس از تنها گذشت 2 هفته از آشنایی خـود بـا وی پـیشـنــهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنـهاد ازدواج هنـگامی اسـت كـه شـمـا بـــرای مــدتــی كافی به یكدیگر متعهد شده باشید. همچنین زیاد وقت را تلف نكنید شجاع باشید و حـرف دلتان را بزنید. اگر هم خیلی هم كمرو می باشید، می تـوانـید پیــشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال كنید.
 



نویسنده : soheil
بیست تمپ

آیـا تصمیم به ازدواج دارید؟ و یا آنكه در حـال حـاضـر متاهل مـی باشـیـد؟ شـمـا قادر به بـنیان نـهادن یك ازدواج موفقو پایدار خواهید بود. من بر اساس تجربیات پیشـیـن خـود می دانـم كـه پـایدار نگاه داشتن یك ازدواج موفق مستلزم تـلاش و كـوشـش مسـتمـر است. باید متوجه باشـیـد كـه مفهوم ازدواج چیزی فراتـر از یـك پـیـمان قـانـونی و مشروع میباشد كه به واسطه آن به زن و مرد اجازه میدهد بعنوان زن وشوهر در كنار یكدیگر زندگی كنند.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

مـشاوره پیش از ازدواج را شدیدا به شما توصیه میكـنـم. شــانس ایجاد یك ازدواج موفق هنگامی كه زن وشوهر قادر باشند با یكدیگر در رابطه با مـسائـل ذیـل گـفـتـگو كـرده و بـه یـك تـفـاهـم رضایت بخش و دو سویه در عرصه زندگی مشترك دست یابند، افزایش می یابد:

1- عقاید و رسوم مذهبی و معنوی. 

2- روابط جنسی ( نگرشها و علایق جنسی ) 

3- مادیات ( اهمیت آن، نحوه خرید و تدابیر سرمایه گزاری) 

4- بهداشت فردی و انتظارات و نگرشها نسبت به تناسب اندام. 

5- مدیریت خانواده ( وظایف ومسئولیت ها ) 

6- پرورش و تربیت فرزندان و تعداد آنها.

7- ورزش ها، سرگرمی ها، فعالیت های تفریحی و نحوه گذراندن تعطیلات. 

8- دید و بازدید از خوشاوندان خود و همسرتان. 

9- تعهدات اجتماعی.

10- اهداف و آرزوهای فردی. 

اینكه از پیشینه خانواده هـمسـرتـان آگـاهـی یـابـیـد بـسیـار ضـروری مـی بـاشـد. چـون شـخـصـیـت كنونی شما تا حد زیادی برگرفته شده و حاصل همان تجاربی است كـه در شرایط و محیط یك خانواده خاص كسب كرده اید. خـانـواده پـیـونـد دهنده فرد بـا گـذشته مـی باشد. مـا شـدیـدا مـتـاثر نگرشها، رفتار و كنشهای خانواده ای هسـتـیـم كـه در آن پرورش یافته ایم. بله درست است شما تنها با یك فرد نیست كه وصلت میـكنید بلكه با طرز تربیت خانوادگی وی نیز تا آخر عمرتان سر و كار خواهید داشت. 

 

مفهوم تعهد در ازدواج

ازدواج خوب و مـوفـقـیـت آمـیـز وجـود دارد امـا ازدواج بـی عیب و نقص و تمام عیار میسر نمیباشد. هر ازدواج موفق و پایدار شامل متعهد گشتن بی قید و شـرط نـسـبـت بـه یك فرد نا كامل است. این انتظار كه همسرتان كامـل و فـاقـد هـر گـونه عیبی باشد واهی و نا معقولانه می باشد. امروزه كه جدایی ها و طلاق های شـتابـزده در كوچكترین نشانه اختلاف و مشكلات زندگی اتفاق می افتند مهم است كه از خودتان سوال كنید كه تعهد شما نسبت به ازدواج چیست؟ تـعـهد بـه ازدواج بـه مـفهـوم آن اسـت كه زن و شوهر به یكدیگر چنین گفته باشند: " مـا نسبت به زنـدگی مـشـتـركـمان بـی اعتنا و بی اهمیت نیستیم. ما ازدواجمان را بر پایه عشق، احترام، شرافت و عـلاقـه دو سـویه و خالصانه با یكدیگر آغاز كرده ایم. ما اعتقاد داشتیم و داریم كه به یكدیگر وفادار بمانیم، صـادق بـوده و دروغ نـگویـیـم و بـه یكدیگر اعتماد داشته باشیم. چـه در حـضـور یـكدیـگر چـه در غیاب یكدیگر ". رعایت نكات زیر سبب تحكیم تعهد به زندگی مشترك میگردد: 

سازگاری معنوی 
سازگاری شخصیتی 
خود شناسی آگاهانه 

توانایی در ارتباط برقرار كردن با یكدیگر (بیاموزیم كه چگونه بحـرفهای همسرمان گوش دهیم و پرسشهای وی را واضح، مشخص، بـدون پـیش داوری و بدون كینه ورزی و انتقام جویی پاسخ گوییم.) 
علاقه دو سویه بیكدیگر


خصایص اثر بخش

1- افرادی كه در ازدواجشـان یـك نـظام ارزشـی مـقـتـدر را بكار می بندند، بسیار زیاد در مـحقق گشتن یك ازدواج و ارتباط موفق و صحیح به آنها كمك خواهد كرد. نـظـام ارزشی كه دربـرگیـرنـده صـفـات و خـصـوصـیات: صـداقت، راستی، همـبستگی، اعتماد، احترام، عشق، گذشت، تفاهم و وفاداری به یكدیگر مـی باشد. ازدواجی كه در آن زن و شـوهـر دارای انـتـظارات متـضاد و خـواسـته هـای غیر قابل انعطاف می باشند، شـانـسـی برای موفقیت وجود نخواهد داشت. 

2- مشـاجـرات و اخـتـلافـات را بـه شیوه سازنده و ثمر بخش حل و فصل كنید. كه شامل تمركز بـر دغدغه های هر دو فرد و یافتن گزینه ها و راههایی می باشـد كـه هـر دو طـرف منتفع گشته و به خواسته هایش دست یابد. تـقـریـبـا در هـر اخـتـلاف یـك نفر احساس می كند كه مورد بی مهری، بی احترامی و بی توجهی قرار گرفته است. در ازدواج نباید ایـن چـنـین باشد كه همواره یك فرد برنده و فرد دیگر بازنده گردد. چـون آن دیـگر مـذاكـره نبوده بلكه تحكم و سلطه گری می باشد. 

3- دوام ارتـباط زناشویی هنگامی كه زن و شـوهر زمـان و مـیـدان بـیـشتـری در اخـتـیـار یكدیگر قرار میدهند تا اندكی آزاد باشند، افزایش می یابد. 

4- فراتر از هر چیز آنكه ایمان داشته باشید. ازدواج میتواند تجربه ای سودمند برای شما باشد. با كمی همت و تلاش ازدواج شما موفقیت آمیز خواهد بود.




نویسنده : soheil
بیست تمپ

سر به دختر گفت اگه یه روزی به قلب احتیاج داشته باشی اولین نفری هستم که میام تا قلبمو با تمام وجودم تقدیمت کنم. دختر لبخندی زد و گفت ممنونم ، تا اینکه یک روز اون اتفاق افتاد…

حال دختر خوب نبود. نیاز فوری به قلب داشت… از پسر خبری نبود..دختر با خودش میگفت :میدونی که من هیچوقت نمیذاشتم تو قلبتو به من بدی و به خاطر من خودتو فدا کنی..ولی این بود اون حرفات..حتی برای دیدنم هم نیومدی… شاید من دیگه هیچوقت زنده نباشم.. آرام گریست و دیگر چیزی نفهمید…

چشمانش را باز کرد..دکتر بالای سرش بود.به دکتر گفت چه اتفاقی افتاده؟دکتر گفت نگران نباشید پیوند قلبتون با موفقیت انجام شده.شما باید استراحت کنید… درضمن این نامه برای شماست…!
دختر نامه رو برداشت.اثری از اسم روی پاکت دیده نمیشد. بازش کرد و درون آن چنین نوشته شده بود:

سلام عزیزم. الان که این نامه رو میخونی من در قلب تو زنده ام. از دستم ناراحت نباش که بهت سر نزدم چون میدونستم اگه بیام هرگز نمیذاری که قلبمو بهت بدم… پس نیومدم تا بتونم این کارو انجام بدم… امیدوارم عملت موفقیت آمیز باشه.(عاشقتم تا بی نهایت)

دختر نمیتوانست باور کند..اون این کارو کرده بود..اون قلبشو به دختر داده بود..
آرام اسم پسر را صدا کرد و قطره های اشک روی صورتش جاری شد… و به خودش گفت چرا هیچوقت حرفاشو باور نکردم…



نویسنده : soheil
بیست تمپ
درباره سایت
تصویر وبلاگ

آرشیو سایت
امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 142
بازدید هفته : 548
بازدید ماه : 540
بازدید کل : 48129
تعداد مطالب : 1326
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 1



IS

.

20Temp | بیستــ تمپابزار فتوشاپتصاویر وکتوردانلود نرم افزار گرافیکآموزش فتوشاپکاغذ دیواریپوسته و قالبقالب بلاگفا قالب پرشین بلاگقالب میهن بلاگکد و اسکریپت